PAYLAŞ
Gezip Gördüm Seyahat Blogu

2011’in Mayıs ayında sade bir gezi blogu olarak kurulan Gezip Gördüm’ün 4. yaşını biraz gecikmeli olsa da coşkuyla kutluyoruz :) Gezipgordum.com ilk yayına başladığında aylık birkaç bin sayfa gösterimine sahip olsa da düzenli büyüme ile aylık 1,3 milyon sayfa gösterimine kadar yükseldi. Sürekli gelişimine çok önem veriyoruz bu nedenle kurulduğumuz yıldan bu yana içerik ve tasarımımızı birçok kez elden geçirdik. Geçtiğimiz son yılda ise en köklü değişimi yaşadık. Son 1 yılda ziyaretçiler sitede çok farklılık göremese de perde arkasında tam bir cümbüş vardı.

Gezip Gördüm’ün 3. yaşını kutladığımız 2014 Mayıs ayında siteyi sıfırdan elden geçirmeye karar verdik ve çalışmalara başladık. İşin başında birkaç aylık bir çalışma olacağını düşünsek de şu da olsun bu da olsun derken tam 1 seneyi geride bıraktık. Yapmak istediklerimizin %100’ü tamamlanmasa da şu an yepyeni bir Gezipgordum.com yayına alınmış durumda :)

Peki son 1 yılda neler oldu?

Yaşanan gelişmeler saymakla bitmese de aklımızdaki önemli gelişmelerden bazıları…

Teknik

• Sitenin daha iyi performans vermesi için paylaşımlı sunucudan kendi sunucumuza geçtik. Yaklaşık 2 yıl boyunca bize Hosting Sponsorluğu yapan Turhost’a bir kez daha teşekkür ediyoruz. Artık bize ait yeni sunucumuda yayındayız.
  • WordPress alt yapısı ile devam ediyoruz, ufak tefek kodlamalar ile site sağlığını güçlendirdik. Tüm veritabanlarımızı elden geçirdik.
  • Geçtiğimiz yıl içinde yüzümüzü güldüren en güzel gelişmelerden biri de “Gezip Gördüm” marka tescilimizi almamız oldu.

Tasarım

• Tasarım konusunda ilk işimiz yeni logo tasarımı oldu. Artık gezip görmeyi çok daha güzel simgeleyen bir logomuz var.
  • Birçok tema denemesinden sonra yeni temamıza karar verdik. Yeni temamız çok daha sade ve işlevsel.
  • Yeni Gezip Gördüm’ün en dikkat çeken şeylerinden biri illüstrasyon çalışmaları. Her şehir rehberine ve konu başlığına özel el çizimi illüstrasyon çalışmaları yaptık. Nasıl bir şey bunlar derseniz tıklayın.
  • İllüstrasyon çalışmaları ile birlikte pankartlı karakterimiz ortaya çıktı.

İçerik & Metin

• Sitedeki en köklü değişim içeriklerde yaşandı. Sitede yer alan tüm rehberlerimizin bir çoğunu yeniden yazdık ya da güncelledik. Tüm önemli konu başlıklarını bir sayfada toplayıp daha sade bir içerik mühendisliğini tercih ettik. İçerikleri düzenlerken 47 adet basılı rehber kitabını ve birçok yerli yabancı internet sitesini detaylı olarak inceledik. Çalışmalar neticesinde 1150+ sayfayı sil baştan düzenledik. Toplam 15+ şehre özel gezi rehberi düzenledik. (Bakınız: Paris Gezi Rehberi)
  • Gezilecek yerlere özellikle önem veriyoruz. Bir şehirde gezip görülmesi gereken yerleri 2-3 satırda anlatmak yerine özel sayfalarda anlatımayı tercih ediyoruz. Gezilecek yerler sayfalarında foto galerileri, harita konumları, ziyaret saatleri, giriş ücretleri gibi çok detaylı bilgileri paylaşıyoruz. (Bakınız: Eyfel Kulesi)
  • İlk yayına başladığımızdan beri kaliteli görsel kullanmak en dikkat ettiğimiz şeylerden biri. Yeni sitemizde de bu konuya dikkat ediyoruz. Büyük çoğunluğu stok fotoğrafı toplam 5600+ görseli tek tek elden geçirdik ve siteye ekledik.
  • En popüler şehirlerimize özel interaktif haritalar ekledik. Harita üzerinde tüm gezilecek yerleri ve otel tavsiyelerimizi ekledik. Bakınız Paris Haritası

Otel

• Siteye otel tavsiyeleri bölümü ekledik. Bu konuda çözüm ortağımız Booking.com. Çalışmalar boyunca 20 şehirde toplam 19043 oteli analiz ettik ve bize göre konaklama yapılabilecek 228 adet oteli tavsiye olarak siteye ekledik. Otelleri analiz ederken en yüksek ziyaretçi puanına sahip, şehir merkezinde yer alan ve fiyat/perfomansı yüksek olan tesisleri seçmeye özen gösterdik Şu an önemli gezi rehberlerinde şehir başına 20-24 adet tavsiye otel yer alıyor. Örnek otel: Hotel Le Relais Saint Charles 3*

Kısacası çook işler yaptık daha da yapmamız gerekiyor. İllüstrasyon çalışmalar tüm gaz devam ediyor. Rehberlerin içerikleri tek tek gözden geçirilmeye devam ediyor. Eğer bu konuda sizin de öneriniz varsa, “şurası öyle değil de böyle olsa daha güzel olur” dediğini yer varsa paylaşırsanız çok memnun oluruz.

Gezip Gördüm ekibi hakkında bilgi almak isterseniz “Hakkımızda” sayfasına tıklayabilirsiniz.