Büyük İskender heykeli Üsküp
Büyük İskender Heykeli, Makedonya Meydanı, Üsküp

1.Gün: Üsküp (Makedonya)

Nihayet uzun süren hazırlık sürecinden sonra Balkan Turu’nun başlangıç günü gelip çatıyor. 10 dakika rötarlı uçuşumuz ile Üsküp Büyük İskender Havaalanı‘na alkışlar eşliğinde iniyoruz. İstanbul – Üsküp arası yolculuk yaklaşık 1 saat 5 dakika sürüyor.  Üsküp’e indiğimizde akşam saati olmasına karşın 35 derece sıcaklık ve ufacık bir havaalanı bizi karşılıyor.

Havaalanında ilk dikkatimizi çeken buranın Atatürk Havaalanı ile benzerliği. Çok geçmeden buranın da TAV tarafından işletildiğini öğreniyoruz. Havaalanında ilk işimiz dövizciden para bozdurmak. Makedonya para birimi MKD, yani Makedonya Dinarı. (1MKD: 0,2$) Daha önceden anlaştığımız üzere otelin aracı bizi havaalanında karşılayacak diye bekliyoruz ama gelen giden yok. Hemen oteli arıyoruz ama oteldekiler olaydan habersiz, unutmuşlar araç ayarlamayı. Havaalanı çok ufak, bırakın toplu taşımayı adam akıllı insan bile yok. Mecburen havaalanı önündeki bir taksi ile anlaşıyoruz. Taksici ilk olarak 25 Euro istese de pazarlıkla 20 Euro‘ya anlaşıyoruz. Takciler Euro da kabul ediliyor. Taksici Boşnak çıkıyor, İstanbul’daki akrabalarından bahsediyor.

Şehir girişte bizi Acıbadem, Kale gibi tanıdık marka reklamları ile kaşılıyor. Ayarladığımız otel Makedonya Meydanı‘na çok yakın konumda bulunan butik bir otel. Bir kafe tarafından işletiliyor.

Büyük İskender heykeli Üsküp
Büyük İskender Heykeli, Makedonya Meydanı, Üsküp

Otele giriş yaptıktan sonra hemen Makedonya Meydanı’nı  gezmeye başlıyoruz. Nedense burası bana yapay bir meydan izlenimi veriyor. Her yerde yeni ama biraz eğreti duran heykeller hemen dikkat çekiyor. Gece saat 22:30 olsa da meydan çok hareketli. Meydan etrafında bir çok kafe var. Hava ise geç saate rağmen 30 derece ve nemli. Meydandaki Büyük İskender Heykeli çok güzel ışıklandırılmış. Meydan çevresindeki en önemli eser Taş Köprü. Gece boyunca meydan yakınındaki bir çok yeri gezip otele dönüyoruz. Otel dibinde çok yüksek müzik çalan kafeye direnerek uyumaya çalışıyoruz.

Taş Köprü Üsküp
Taş Köprü, Üsküp

2.Gün: Üsküp – Prizren (Kosova)

Balkan Turu’ndaki ikinci günümüze otelde kahvaltıyla başlıyoruz. Kahvaltıda 4 Türk aile var. Herkes Balkan Turu yapıyor 🙂 Kimi kendi aracı ile gelmiş kimi de araç kiralamış. Otobüs ile gezen tek biz varız. Akşam Kosova’nın kültür başkenti Prizren‘e geçeceğiz o yüzden kahvaltıdan sonra ilk olarak otogara gidip biletlerimizi alıyoruz. Üsküp gezimize tekrar Makedonya Meydanı ile başlayıp Üsküp gezilecek yerler listesinde yer alan tüm önemli yerleri geziyoruz.

Üsküp Türk Çarşısı

Üsküp’ün en önemli yapısı Taş Köprü. Köprünün bir tarafında Eski Şehir bulunuyor. Burada ağırlıklı olarak Türkler yaşıyor ve çalışıyor. Diğer taraf ise Yeni Üsküp olarak geçiyor. Üsküp Eski Şehri aynı ufak Türk şehirleri gibi. Her yerde Türk markaları var. Etrafta çok fazla Türkçe konuşan var. Murat Paşa Cami yanında dinlenmek için oturduğumuzda bir esnafla muhabbete başlıyoruz. Esnaf kendisinin de Osmanlı torunu olduğunu söylüyor. Ailesi tüm Balkanlara dağılmış. Türkiye’den yalnızca gezmek için geldiğimizi söyleyince herkes gibi önce şaşırıyor biraz da mutlu oluyor. Üsküp’teki Müslümanlara tüm yardımların Türkiye’den geldiğini anlatıyor. Üsküp şehri adeta baştan yapılıyor, her yer inşaat. Yalnız bu inşaatların hepsinin Taş Köprü’nün diğer tarafına yani Müslümanların ağırlı olarak yaşamadığı tarafa yapıldığını anlatıyor esnaf abi. Biraz daha muhabbet ettikten sonra Üsküp’ün en ünlü köftecisi olan Destan‘a gidiyoruz. Menüde Üsküp’ün ünlü köftesi Cevapcici yani köfte var 🙂

Üsküp’te bulunduğumuz süre boyunca elimizden geldiğince Davut Paşa HamamıKapan HanÜsküp KalesiSulu HanArasta CamiStevi SpasMustafa Paşa Cami, Kurşunlu Han ve Bezisten gibi şehrin en ünlü yerlerini geziyoruz. Yemekten sonra otele bıraktığımız eşyalarımızı alıp Prizren yolculuğu için otogara gidiyoruz.

Kurşunlu Han Üsküp
Kurşunlu Han, Üsküp

Prizren otobüsümüz 20 dakika rötarlı olarak hareket ediyor. Otobüs tam bir külüstür, kliması adam akıllı çalışmıyor ama yapacak bir şey yok. Yolculuk sırasında Makedonya çıkışında ve Kosova girişinde pasaport kontrolü için duruyoruz. İlk kez otobüsle sınır geçiyoruz, açıkçası meraklanıyorum 🙂 Muavin pasaportları topluyor ve sınır polislerine veriyor. Ayrıca polisler de otobüse gelip kontrol yapıyor.  Saat 19:15 gibi 3 saatlik bir yolculuğun ardından Prizren’de yer ayarlardığımız otel önünde inip otele giriş yapıyoruz. Odaya çıktığımızda bizi eski ama büyük bir oda karşılıyor. Oda ile çok ilgilenmeden hemen Prizren’in merkezi olan Şadırvan bölgesine gidiyoruz. Burası Osmanlı’nın en eski ve merkezi yerleşim bölgesi. Ünlü Taş Köprü de hemen bu bölgede.

Taş Köprü Prizren
Prizren Taş Köprü

Prizren’deki birçok önemli yeri gezip Sinan Paşa Cami yanında Türk yemekleri de bulunan bir restorana oturuyoruz. Akşam için benim tercihim tavuk şiş 🙂 Prizren ufak bir yer ama gece hayatının hareketliliği hemen kendini belli ediyor. Etrafta bir çok abla süslü püslü gecelere akmaya gelmiş. Çevrede biraz daha gezdikten sonra dinlenmek için otelimize dönüyoruz. Prizren’de çok fazla otel seçeneği yok. Biz de adı bir çok blogda geçen Hotel Nafron‘da kalıyoruz. Ben hayatımda bu kadar kötü otel görmedim. Yatağın yayları batmayı geçtim vücudu deliyor resmen. Odada 2-3 tane garip terlik var. Banyodaki şampuan ise büyük boy, yarısı kullanılıp bırakılmış. Neyse sabah tekrar yolculuk var, bu sefer ilk olarak Karadağ’ın başkenti Podgorica‘ya oradan da Karadağ’ın turizm merkezi olan Budva‘ya geçeceğiz. Bir şekilde uyumayı beceriyoruz.

Prizren

Tursuz Balkanlar Hakkında Diğer Yazılarım

Uygun Uçak ve Otobus Biletleri
Balayı Turları
PAYLAŞ
Seyahat yazarı, blogger. Yeni yerler gezip görmek vazgeçilmez tutkusu. 4 kıtada 30'dan fazla ülke görme şansı olsa da skor peşinde koşmaktan çok sevdiği şehirlere tekrar tekrar gitmekten bıkmayan gezgin, turist.